Zmena odberateľa

Zmena odberateľa a dodávateľa nie je žiadna veda, radi Vám so všetkými náležitosťami pomôžeme

Vyberte prosím situáciu, ktorá najlepšie zodpovedá Vašim potrebám.

Aký je postup:

1. Kontaktujte nás

  • Zadajte svoju požiadavku elektronicky na kontakt@slovakiaenergy.sk
    alebo telefonicky na 02 59 20 90 00.
  • Vypíšeme za Vás všetky potrebné formuláre:
    • rámcovú zmluvu + všeobecné obchodné podmienky
    • plné moci
    • odovzdávací protokol
  • Do druhého dňa Vám zašleme pripravené podklady na podpis.

Vyplňte formulár elektronicky


2. Zašlite nám späť podpísané formuláre

  • Stačí jednoducho podpísať pripravené podklady a riadiť sa inštrukciami v priloženom sprievodnom liste.
  • K zaslaným formulárom priložte doklad o vzťahu k nehnuteľnosti na nového majiteľa, ktorým môže byť:
    • Nájomná zmluva
    • Kúpna zmluva
    • Darovacia zmluva
    • Výpis z katastra nehnuteľností

3. Odoslanie žiadosti na distribúciu

  • Po prijatí riadne vyplnených a podpísaných formulárov odovzdávame okamžite podklady so žiadosťou o prepis na distribúciu.
  • Orientačné lehoty na spracovanie žiadosti sa líšia podľa distribúcie.

4. Informujeme Vás
Po prijatí správy o spracovaní požiadavky od distribúcie Vám zašleme uvítací list, ktorý obsahuje Vaše zákaznícke číslo a predpísaný plán záloh.

Aký je postup:

Kontaktujte nás

  • Zadajte svoju požiadavku elektronicky na kontakt@slovakiaenergy.sk alebo telefonicky na 02 59 20 90 00.
  • Vypíšeme za Vás všetky potrebné formuláre a zašleme novú zmluvu o dodávkach s našou spoločnosťou.
  • Do druhého dňa Vám zašleme pripravené podklady na podpis.

Pri prepise so zmenou dodávateľa je nutné, aby ste kontaktovali aj Prevádzkovateľa distribučnej sústavy (ďalej len „PDS“), pre spísanie novej zmluvy o pripojení (ďalej len „ZoP“) odberného miesta do distribučnej sústavy na Vaše meno a následne budeme riešiť celý proces rovnako ako pri novej zmluve.
V prípade, že chcete aby sme prepis so zmenou dodávateľa vyriešili za Vás, je potrebné aby ste nám doložili k rámcovej zmluve nasledujúce:

  • plnú moc na pôvodného odberateľa/úmrtný list
  • plnú moc na nového odberateľa
  • preberací protokol
  • faktúru vzťahujúcu sa k prepisovanému odbernému miestu
  • doklad o vzťahu k nehnuteľnosti (kúpno-predajnú zmluvu, nájomnú zmluvu, darovaciu zmluvu, výpis z katastra nehnuteľností – nesmie byť starší ako 30 dní)
  • pokiaľ je podľa dokladu o vzťahu k nehnuteľnosti viac majiteľov, je nutné doložiť súhlas ostatných
  • potvrdenie (informáciu), že nový odberateľ má uzavretú ZoP s PDS (len elektrina Západoslovenská distribučná, a. s., Východoslovenská distribučná, a.s.)

Pokiaľ nemáte uzatvorenú zmluvu o pripojení odberného miesta do distribučnej sústavy na Vaše meno, môžeme to urobiť za Vás.
Celý proces prepisu so zmenou dodávateľa sa predlžuje o dobu zabezpečovania ZoP.

 

Pokiaľ si želáte ukončiť zmluvu predčasne pre sťahovanie, ponúkame Vám tri štandardné možnosti, ako správne postupovať.

  1. Pokračovať v odbere na novom odbernom mieste – uzavretie novej zmluvy.
  2. Terajšie odberné miesto prepísať na nového majiteľa/nájomcu.
  3. Doložiť uznateľné doklady o sťahovaní (ukončenie nájomnej zmluvy; kúpna a darovacia zmluva – možno nahradiť overeným výpisom z katastra, nie však vytlačeným z internetu; potvrdením zriaďovateľa o presťahovaní do domova dôchodcov. Doklady, ktoré sa neuznávajú: čestné vyhlásenie o odsťahovaní manželky/manžela), a to s odôvodnením, prečo na novej adrese nemožno spísať zmluvu s našou spoločnosťou (napr. dom s opatrovateľskou službou) vrátane potvrdenia, že nový majiteľ/nájomca si nepraje prechod k našej spoločnosti.

Pre spísanie novej zmluvy alebo zaslanie podkladov pre prepis odberného miesta nás kontaktujte na SK 02 59 20 90 00. Poradíme Vám, pripravíme a zašleme potrebné formuláre.


Odporúčanie:

  1. Samoodpočet
    Pri ukončení zmluvy alebo pri prepise odberného miesta na nového majiteľa odporúčame zadať si k rozhodnému okamihu samoodpočet.
  2. Nová kontaktná adresa
    Nezabudnite nám nahlásiť svoju novú doručovaciu adresu, aby Vám mohli byť i naďalej doručované písomnosti (napr. konečné vyúčtovanie, preplatok poštovou poukážkou).
  3. Preplatok
    V prípade koncového vyúčtovania s preplatkom Vám odporúčame zaslať nám čo najskôr vami podpísanou žiadosť a číslo účtu požiadavku na vrátenie preplatku formou bankového prevodu.

V prípade úmrtia zákazníka existujú dva varianty riešenia zmluvného vzťahu.

a) Previesť zmluvu na seba a pokračovať v odbere prostredníctvom našej spoločnosti:

  • Kontaktujte zákaznícku linku 02 59 20 90 00, kde Vám pripravíme a zašleme potrebné formuláre.
  • Bude potrebné doložiť úmrtný list.

b) Ukončiť zmluvu v dôsledku úmrtia. V tomto prípade je potrebné zaslať:

  • Písomnú žiadosť o ukončenie zmluvy v dôsledku úmrtia, spoločne s úmrtným listom.
  • Je nutná riadna identifikácia, ideálne číslo zákazníckeho účtu alebo číslo zmluvy.
  • „Žiadosť o ukončenie zmluvy“ nájdete v sekcii Dokumenty na stiahnutie.

Odporúčanie:

  1. Samoodpočet
    Pri ukončení zmluvy alebo pri prepise odberného miesta na nového majiteľa odporúčame zadať si k rozhodnému okamihu samoodpočet.
  2. Nová kontaktná adresa
    Nezabudnite nám nahlásiť svoju novú doručovaciu adresu, aby Vám mohli byť i naďalej doručované písomnosti (napr. konečné vyúčtovanie, preplatok zloženkou).
  3. Preplatok

Preplatok do výšky 200,- €

  • Nie je nutné, aby bola táto čiastka prerokovaná v dedičskom konaní.
  • Stačí doložiť kópiu dedičského konania (pre potvrdenie okruhu dedičov) a čestné vyhlásenie, ako sa s preplatkom naloží.
  • Čestné vyhlásenie musí obsahovať:
    • Meno osoby, ktorá zanechala dedičstvo (pôvodného majiteľa odberného miesta)
    • Špecifikáciu dedičov na základe dedičského konania
    • Špecifikáciu preplatkov v našej spoločnosti
    • Súhlas všetkých dedičov s vyplatením preplatkov
    • Označenie dediča, ktorému sa bude vracať preplatok
    • Podpis všetkých dedičov

Preplatok nad 200,- €

  • Pohľadávka musí byť explicitne uvedená v dedičskom konaní (DK).
  • Pokiaľ nie je v DK uvedená, je nutné požiadať o otvorenie DK a dodatočne pohľadávku prerokovať (ide o chybu notára, ktorý by mal túto skutočnosť overiť).
  • Zaslať nám písomnú požiadavku na vrátenie preplatku s doložením kópie DK.

4.     Ako môže pozostalý zabrániť odpojeniu odberného miesta

  • V tomto prípade Vám odporúčame čo najskôr nás kontaktovať a zažiadať o prepis odberného miesta na Vašu osobu. My Vám pripravíme všetky nutné formuláre a Vy si týmto zaistíte plynulú dodávku energií za výhodné ceny.